VATAN ANAOKULLARI

Çocuğunuz için Huzur ve Güven Dolu Bir Ortam

Çocuklarımızın sağlıklı büyümesi ve gelişmesi sürecinde erken çocukluk yılları (0-6 yaş) çok önemlidir. Özellikle beyin gelişimi açısından bu yıllarda sağlanan sosyal, duygusal ve fiziksel destekler, sağlanacak zenginleştirilmiş nitelikli ortamlar, çocukların yaşam başarılarının temelini oluşturur.
Çocuklar küçük yaşlarda tüm yaşamlarını etkileyecek alışkanlıklarının temelini atarlar. Gerek evde ve gerekse kreş, anaokulu ve ana sınıflarında alınan nitelikli eğitimler çocukların daha yüksek seviyede dil, zihin, sosyal ve fiziksel gelişim göstermelerine neden olur. Erken çocukluk yıllarından itibaren çocukların “ÇOCUK DOSTU” bir tavır içinde büyütülmesi bu nedenle çok önemlidir.
Çocuk Dostu bir okul olarak hedefimiz katılımcı, eşitlikçi, özgürlükçü ve haklara saygılı çocuklar yetiştirmektir.

Vatan Anaokulu Eğitim Sistemi

  • Eğitim Modeli
  • Eğitim Modeli

    Beyin temelli Öğrenme Modeli
    Çocukların 5 gelişim alanını desteklemek ve onları en yetkin şekilde ilkokula hazırlamak temel hedefimizdir.
    *Motor gelişim
    *Sosyal – Duygusal gelişim
    *Dil gelişimi
    *Bilişsel gelişim
    *Özbakım gelişimi
    MEB müfredatının amaç ve kazanımları baz alınarak Vatan Okullarına özgü bir müfredat oluşturulmuştur. Tüm etkinlikler oyun temellidir.

    Okul Öncesi Eğitimde Hedeflerimiz?
    • Değerler
    • Beceriler
    • Tutumlar
    • Davranışlar

    ÖĞRENME MODELİMİZ
    • Dijital ve Görsel
    • Modüler ve Esnek
    • Teknolojik
    • Bireysel
    • Sürece Dayanan
    • Beceri Odaklı
    • Problem Çözme
    • Hayal Gücü Geliştirme
    • Resim Tamamlama
    • Çizgi Tamamlama
    • SCAMPER etkinlikleri uygulamaktayız.

    *Programımız 4 tema çerçevesinde programlandırılmıştır.
    *Her tema yaklaşık 7-8 hafta sürer.
    *Temalarla bağlantılı olarak her ay 1 gezi düzenlenir.
    *Her temanın sonunda velilerimize BGR (Bireysel Gelişim Raporu)
    *Her dönem sonunda portfolyo ve coffe break sunumları yapılır.
    *Portfolyo sunumları bireysel öğrenci veli sunumu şeklinde yapılır.
    *Coffe break sunumları sınıf sunumu şeklinde yapılır.
    *Yılsonunda da yılsonu gösterisi yapılır.

    Branş Derslerimiz
    • VSK – Vatan Sportif Koordinasyon Eğitimi
    • Okuma-Yazmaya Hazırlık Programı – 5 yaş
    • Müzik-Orff
    • Satranç – 5 yaş
    • Modern Dans **
    • Yüzme **
    • İngilizce
    • Eğlenceli Bilim
    • Çocuklarımızın gözlem yapma, araştırma, sonuç çıkarma, problem çözme, sorumluluk alma, doğayı ve canlıları tanıma davranışlarını geliştirmelerine yönelik çalışmalar yer almaktadır.
    • Her hafta 1 DENEY
    • Her ay 1 MUTFAK ETKİNLİĞİ gerçekleşmektedir.
    • Öğrencilerimiz zaman zaman ilkokul fen laboratuvarlarını da kullanarak bu etkinliklerini gerçekleştirmektedirler.

    GEMS Üniteleri – Fen ve Matematik Üniteleri
    (Great Explorations Math and Science)
    • Okulumuzda uygulanan bazı GEMS üniteleri:
    Karıncalar, Arılar, Yumurtalar, Ağaç Evler, Penguenler, Kelebekler, Uğur böcekleri

    GEMS Yöntemi
    • Tasarımları gereği GEMS etkinlikleri eylemle başlar.
    • Öğrenciler konuyla tanışır, kavramlar hakkında sorular sorarak tartışırlar.
    • Önce yapıp sonra açıklayarak konuya aktif olarak katılırlar.
    • GEMS etkinlikleri öğrencilerin kendi başlarına buluş yapmalarına olanak tanır.
    • Öğretmenler öğrencilere rehberlik yaparak çevreleri hakkında daha eleştirel düşünebilmelerine olanak tanır.

    Dünya Vatandaşlık Eğitimi
    Her ay seçilen ülkenin;
    • Dili
    • Coğrafi Özellikleri
    • Kıyafetleri
    • Müziği
    • Sanatı
    • Yemekleri vb…
    özellikleri aracılığı ile kültürünü incelemek. Öğrenciler ülke ile ilgili aileleriyle birlikte yaptıkları araştırmaları okula getirerek arkadaşlarıyla paylaşırlar. Sınıfta oluşturulan köşede araştırmalar, ürünler sergilenir.

    Değerler Eğitimi
    Kişilik gelişiminin temellerinin atıldığı okul öncesi dönemde, günümüzde yaşatmak ve sürdürmek için değerleri çeşitli etkinliklerle öğrencilerimize kazandırmayı hedefliyoruz.

    Konu Başlıkları;
    • Sevgi
    • Saygı
    • Hoşgörü
    • Yardımlaşma
    • Paylaşma…

    Standart Uygulamalarımız
    • Göster-Anlat
    • Sayma Zamanı
    • 50. Gün 100. Gün
    • Kelime Ağacı
    • Ayın Etkinliği
    • Sıra Bende
    • Paylaşım Günü
    • Öğrenme Merkezlerinde Oyun
    • Bahçe
    • Dinlenme – Hikaye

  • Branş Etk.
  • Branş Etkinlikleri

    Bilgisayar; Bilgisayar laboratuarımız da yapılan bilgisayar aktivitelerinde; çocukların bilgisayarla tanışması, mause ve klavye kullanarak el-göz koordinasyonunun, küçük kas becerilerinin gelişmesi, programda yer alan kazanımlar doğrultusunda sınıf içi çalışmaları destekleyici oyunlarla, bilişim teknolojisini doğru biçimde kullanmanın önemini kavramaları sağlanmaktadır.

    Satranç; Çocuklarımızın zihinsel ve düşünsel becerilerini geliştiren bu zihin sporu dersinde hedefimiz, stratejik düşünme becerisinin gelişimine katkıda bulunmak, farklı ve çoklu düşünme becerilerini geliştirmektir.

    Yüzme; Yüzme sporunu aşamalı olarak öğretmek amacıyla yapılan çalışmalarda, özgüven kazanmaları, bedensel ve fiziksel yeteneklerinin keşfedilmesi ve geliştirilmesi hedeflenir. Suda kalma, nefes kontrolü, serbest ve sırt üstü yüzme, serbest ve sırt stil ayak vuruş çalışmaları yapılarak, temel yüzme becerileri kazandırılır.

    Müzik; Müzik dersinin hedefi; çocukların müziği sevmelerini, önemsemelerini, işitsel algılarının güçlenmesini, kendilerini müzikle ifade edebilmelerini, klasik müzik dinleme alışkanlığı kazanmalarını, çeşitli müzik türlerini ve müzik aletlerini tanımalarını, bedenini ritm ve müziğe uygun estetik hareketlerle kullanabilmelerini ve çocuklarda müzik kültürü oluşmasını sağlamaktır. Ritm duygusu kazandırmak ve dil gelişimini desteklemek amacıyla ağırlıklı olarak Orff yöntemine yer verilir.

    Resim; Atölyemizde yapılan resim aktivitelerinde hedefimiz; çocukların duygularını çizgiler aracılığı ile ifade ederken, aynı zamanda el kaslarını çalıştırması, el-göz koordinasyonunun geliştirilmesi, malzemeleri (tuz seramiği, parmak boyası, suluboya, pastel boya, akrilik boya, kil, alçı, pullar, simler, boncuklar ve atık malzemeler) ve öğretilen teknikleri renk kullanımına dikkat ederek amacına uygun olarak kullanabilmesi, figürlerle anlaşılır kompozisyon oluşturabilme ve başladığı işi bitirme becerisinin kazandırılmasıdır.

  • İngilizce
  • İngilizce Eğitimi

    Vatan Anaokullarında Program Yarım Gün Türkçe Yarım Gün İngilizce
    Yaşam boyu öğrenme, anaokulunda başlar. Anaokulu eğitim-öğretimi, erişkin kişiliklerinin % 80’inin belirlendiği, çok önemli bir zaman dilimidir. Bu süreçte, öğrenme çok kolay sağlanır; doğal olarak edinilen bilgiler, uygulama ve tekrarlarla pekiştirilir. Bu bağlamda, anaokullarımızda, yabancı dilin hâkim olduğu bir öğrenme ortamı sağlanmaktadır. İngilizcenin eğlenceli ortamlarda yaşayarak öğrenilmesi kalıcı olma özelliğini pekiştirmektedir. Yabancı dil öğretimimiz, konulara uygun mekanlarda, çocuklarımızın pratiklerini geliştirici yöntemlerle uygulanmaktadır.
    Tüm okullarımızda ingilizce eğitiminde hedefimiz, çocukların anaokulundan lise son sınıfa kadar dil becerisini (okuma/anlama, dinleme/anlama, konuşma ve yazma) etkili olarak kullanmalarını; kendilerini, anadillerinde olduğu gibi, yazılı ve sözlü olarak yabancı bir dilde de ifade edebilmelerini sağlamaktır.

    Half Day English Program
    Half Day English – Yarım Gün Türkçe, Yarım Gün İngilizce Program
    Vatan Kolejleri anaokullarında; program yarım gün Türkçe, yarım gün İngilizce olarak yürütülür. Haftada 20 ders saati İngilizce eğitimi ile öğrencilerin kavramları hem ana dillerinde hem İngilizce olarak irdelemelerine, böylece bütünsel olarak algılamalarına olanak sağlanır.
    Bu programın yarım gün uygulanmasındaki amaç; çocuğun psikomotor, sosyal-duygusal, bilişsel, dil ve öz bakım becerilerini geliştiren her türlü etkinliği kullanarak İngilizce dilini edindirmektir.

  • Beslenme Sağlık
  • Beslenme Sağlık ve Temizlik

    Bu dönemdeki dengeli ve sağlıklı beslenme ileriki yıllar içinde beslenme alışkanlıklarının temelini oluşturur. Dengeli beslenen çocukların gelişimleri hızlı olur, çok çabuk hasta olmazlar, hastalıklara karşı vücut dirençleri güçlüdür, diş çürüklükleri azdır ve beyin gelişimleri olumlu etkilenir.

    Menülerimiz, diyetisyen kontrolünde olup; protein, karbonhidrat, sebze, meyve ve süt grubu dengesine göre çocuklarımızın günlük kalori ihtiyaçlarına göre hazırlanmaktadır. Haftalık menümüze internet sayfamızdan ulaşabilirsiniz. Çocuklarımız, sabah kahvaltısı, öğle yemeği ve ikindi kahvaltısı olmak üzere üç öğün yemek yemektedirler. Yemeklerimiz aşçımız tarafından kurumumuzda pişirilmekte, menüler, çocukların iştah ve damak zevkleri göz önünde bulundurularak hazırlanmaktadır.

    Organik ürünlerin tüketilmesine dikkat edilmekte; kışın kış sebze ve meyveleri yazın yaz sebze ve meyveleri tüketilmektedir. Hiçbir şekilde, konserve, gıda boyası, konsantre, asitli içecek gibi katkı maddeli ürünler tüketilmemektedir. Çocukların sağlıklı olmaları için, sık sık eller yemekten önce, yemekten sonra, tuvaleti kullandıktan sonra, etkinliklerden sonra yıkanır. Yemekten sonra dişler fırçalanır. Sofrada uyulması gerekli olan görgü ve nezaket gibi davranış kuralları, sorumluluk alma, yardımlaşma, işbirliği-dayanışma gibi becerilerin kazanımı da önemli olduğu için, sofra hazırlama, sofra kaldırma gibi konularda drama çalışması yapılmaktadır. Öğretmenlerimiz de çocuklar ile beraber yemek yemekte ve bu konularda çocuklarımıza model olmaktadırlar.

    Temizlik görevlimiz tarafından, fiziksel ortamlarımız, oyuncaklar, minderler, temizlenmekte ve belirli sürelerde dezenfekte edilmektedir.

  • KÖSS
  • Kişiye Özel Öğrenme Sistemi

    Okullarımızda uyguladığımız Kişiye Özgü Öğrenme Stili (KÖÖS) ile öğrencilerimizin öğrenme performanslarındaki kişisel farklıları belirliyoruz ve bu farklılıklardan yola çıkarak öğretim sürecini planlıyoruz.
    Sadece akademik eğitimin verildiği bir okul değil, aynı zamanda da bir yaşam merkezi olarak çocuklarımızı hayata hazırlıyoruz. Öğretim sürecini planlarken “öğrenmenin sekiz yolu” başlıkları altında yaş grubuna paralel etkinliklerimizi gerçekleştiriyoruz.

    Öğrenmenin Sekiz Yolu

    1. Kişisel
    2. Sözel – Dilsel
    3. Sosyal
    4. Doğacı – Doğa zekası
    5. Müziksel – Ritmik
    6. Bedensel – Kinestetik
    7. Görsel – Uzansal
    8. İşitsel

    Kişiye Özgü Öğrenme Stiline İlişkin Önemli Başlıklar
    • Her bireyin kendine özgü öğrenme stili vardır.
    • Bilgi 3 şekilde algılanır. ( görsel, işitsel, kinestetik – dokunsal)
    • Bir öğrenme stili bir diğerinden daha iyi veya daha kötü değildir.
    • Öğrenim sürecindeki esas amaç bireysel olarak bilgi algılamayı geliştirebilmektir.
    • Kişilerin öğrenme stilleri, onların kan grubu ve parmak izleri kadar özeldir.
    • Herkesin farklı güçlü yanları vardır.
    • Öğrenme stilimizi bilmemiz yaşamsal önem taşır.
    • Öğrenme stilimiz yaşam boyu değişmez ama yaşamımızı değiştirir.
    • Öğretmenlerin de öğrencilerinin öğrenme stillerini, yeteneklerini ve kapasitelerini keşfetmeleri çocukların başarısında büyük rol oynar.

    Her öğretim yılının başında öğrencilerimize “Öğrenci Gelişim Gözlem Envanteri” yapıyoruz Amacımız bu envanter ile öğrencilerimizin kazanımlara hangi düzeyde sahip olduklarını belirlemek, eksik oldukları kazanımları tespit edip tamamlayıcı çalışmalar planlamaktır. Dönem içerisinde ve dönem sonlarında öğrencilerimizin gelişimlerini düzenli olarak takip ederek öğrenme düzeyleri ve öğrenme eksikliklerini belirlemek amacıyla günlük, haftalık, aylık, tema bitimlerinde ve öğretim yılının sonunda çeşitli gözlem formları dolduruyoruz ( oyun gözlem, sistematik gözlem, tema sonu değerlendirme ve gelişim envanter formu). Her tema sonunda velilerimiz ile bireysel gelişim toplantıları düzenleyerek öğrencilerimizin gelişim süreçleri ile ilgili bilgilendirmelerde bulunuyor, uygulayacağımız destek çalışmalarına yönelik velilerimiz ile ortak planlamalar yapıyoruz.

    Gözlem formlarımızdan çıkan sonuçlara göre öğrencilerimizin desteklenmesi gereken kazanımlara göre çalışmalar, etkinlikler planlıyoruz. Bireysel veya küçük gruplar halinde yaptığımız destek çalışmalarında aynı kazanımda desteklenmesi gereken öğrenciler ile birlikte farklı etkinlikler yapıyoruz. Böylelikle her tema bitiminden hemen sonra öğrencilerimizin kazanım eksikliklerini destekleyerek ve tamamlayarak öğretime devam ediyoruz.

  • STEM Eğitimi
  • STEM Nedir?

    “STEM” ingilizce kök anlamına gelmektedir. STEM Science (Fen), Technology (Teknoloji), Engineering (Mühendislik) ve Mathematics (Matematik) kelimelerinin birleşiminden oluşuyor. Fen öğretimini kapsayan alanların ilk ve orta öğretimde bir bütün olarak değil de, birbirinden ayrı olarak öğretilmesinin sakıncalarını bertaraf etme fikrine dayanıyor ve dünyada giderek daha fazla önem kazanıyor.
    “STEM” aslında küçük yaşlarda sahip olduğumuz “yaratıcılığı” kullanarak, destekleyerek, tetikleyerek problem odaklı çalışmaya, çocuklardaki “merak” duygusundan yola çıkarak çözümler bulmaya odaklı bir sistem.
    Matematiği veya feni ders olarak değil, edindiği bilgileri hayatında uygulamasına olanak sağlayacak bir proje.
    Bunun için belki de en önemli adım disiplinler arası işbirliği.
    STEM öğrencinin fen ve matematik derslerinde öğrendiklerini günlük hayatta mühendislik ve teknoloji ile birleştirerek kullanması amacıyla oluşmuş bir yaklaşım. Bu yaklaşımda, ilk olarak problem belirleniyor (çocuğun belirlediği problem çok kapsamlı olmak zorunda değil), çözümleme sürecinde matematik ve fen derslerinde öğrendiği konuları hatırlayıp, teknoloji ve mühendislik ile ilgili yeteneklerini kullanarak uygulamaya çeviriyor ve çözüme ulaşıyor (bu süreçte yeni bilgiler de öğreniyor), böylece öğrenme de kalıcı hale geliyor.
    Bu eğitim modelinin çocuğa en büyük katkısı 21.yüzyıl becerilerini kazandırması. Yani çocuk problem çözme, eleştirel düşünme, yaratıcılık, sorgulama gibi becerileri bu süreçte kazanmaya başlıyor.
    STEM modeli her ne kadar öğrenci merkezli bir model olsa da, çocuğun problemi çözme aşamalarında öğretmenin bu süreci iyi takip etmesi ve öğrenciye doğru basamakları izlemesi konusunda yardım etmesi gerekiyor.

    Dünyada STEM
    Yapılan araştırmalarda, ABD, İngiltere, Japonya gibi STEM modelini kullanan çoğu ülkenin ekonomisinin büyüdüğü aynı zamanda PİSA (The Programme for International Student Assessment) ve TİMSS (Trends in International Mathematics and Science Study) gibi küresel değerlendirme sınav sonuçlarında da artış olduğu görülmüş. Bundan dolayı birçok ülke STEM modelini eğitim sistemine entegre etmiş durumda.
    Okul Öncesi Dönemde Stem Yaklaşımı
    Okul öncesi dönemde kavramlar zihnin yapı yapıtaşlarıdır. Kavramların oluşumu, kullanılması ve kazanımı çocukların aktif katılımı ile gerçekleşir ve bu dönemde çocukların temel kavram gelişimlerinin yanı sıra fen, teknoloji, matematik, sanat gibi pek çok konuya ilişkin kavramlarında da hızlı bir gelişme gözlenmektedir.
    Çocuklarımıza bu kavramları kazandırırken yeni edindikleri kavramları uygulamalarını, kendilerinde var olan kavramlarla birleştirerek genişletmelerini ve yeni kavramları kendilerinin yapılandırarak öğrenmelerini sağlayacak etkinlikler ve ortamlar sunuyoruz. Son yıllarda oldukça popüler olan STEM yaklaşımının erken çocukluk yılları itibariyle uygulanması oldukça önemlidir. Çocuklarımızın fizik, kimya, biyoloji ve matematik gibi temel bilimlerin ortaya koyduğu kuramsal bilgileri alıp teknoloji ve mühendisliği harmanlayarak yaşama değer katacak yenilikler yapmasını STEM eğitimimiz ile de destekliyoruz.

  • Robotik
  • Robotik Kodlama

    Kodlama en iyi erken yaşlarda öğreniliyor. Kodlamayı öğrenmek, bir yabancı dil öğrenmeye benziyor. Çocuklar sıralama, döngüler ve koşullar gibi kavramlarla ne kadar erken tanışırlarsa o kadar iyi özümsüyorlar.

    Kodlama eğitimi, çocukların hayal ettikleri oyun, uygulama vb. birçok yazılım geliştirebilmelerini sağlıyor. Kodlama diğer alanlarda da başarıyı getiriyor.
    Programlama eğitimi; matematik, okuma yazma ve fen gibi farklı alanlardaki öğrenme becerilerini destekliyor.
    Algoritma kavramı programlama ya da yazılım geliştirmenin yanı sıra, günlük hayattaki aktiviteler, matematik vb. derslerde karşılaşılan sorunları daha kolaylıkla çözme olanağı sağlıyor.

    Bugünün çocuklarının büyüdüklerinde, uzun zamandır depolanan ‘büyük veri’ ile uğraşması ve her alanda doğru kararlar verebilmek için o büyük veriyi analiz edip anlamlı sonuçlara ulaşması gerekiyor. Büyük veriyle uğraşmasını beklediğimiz yakın geleceğin yetişkinlerinin sahip olması gereken en önemli zihinsel araçlardan birisi, kodlama ve onun getireceği algoritmik düşünme becerisi olacaktır. Kodlama becerisi çocuklarımıza etraflarını saran bilgisayarlı makinelerle ve büyük veri yığınları ile iletişime geçmelerini, onlara ne yapmaları gerektiğini emredebilmelerini ve onlardan gelen sinyalleri anlayabilmelerini sağlayacak yeni bir ‘dil’ becerisidir. Okul öncesinde “oyun temelli ve eğlenceli” bir şekilde bilgisayar programlarının kodlanması çalışmaları yapıyoruz. Çocuklar bilişimsel ve algoritmik düşünme algı/becerilerini oluştururken, bilgisayarları yönlendirecek programları nasıl hazırlayacaklarını ve geliştireceklerini de eğlenerek öğreniyorlar. Kodlama ile çocuklarımız problem çözme, eleştirel ve sorgulayıcı düşünme, iletişim becerileri, grupla takım olarak çalışma, kendi ürününü tasarlama ve üretme gibi 21. yüzyıl becerileri ile donatılıyorlar. Eğitimlerimiz çocukların öğrendiklerini destekleyecek pedagojik oyunlar ve bilgisayarsız aktivitelerle de destekleniyor.
    Kodlama Saati Uygulaması ile çocuklarımızın fikir üretebilen ve fikirlerini teknoloji kullanarak hayata geçirebilen, üretken bireyler olarak yetişmelerini hedefliyoruz.
    Robotik çalışmalarımızda çocuklarımız Makey setlerini kullanarak özgün tasarımlar üretiyorlar, hazırladıkları mekanizmaları motor ve sensörler kullanarak nasıl çalıştırabileceklerini uygulamalı olarak keşfediyorlar. Robotik çalışmalarımız ile çocuklarımız; tasarım, fen bilgisi, matematiksel işlemler ve teknoloji kullanımı konularında beceri kazanıyorlar.

    Previous Next
    Close
    Test Caption
    Test Description goes like this